vad vill jag bli när jag blir stor?

De flesta omkring mig har kommit i underfund med vad de skulle vilja syssla med under de kommande åren, kommit på vad de är bra på och satt igång mot en säker framtid.

Jag sitter fortfarande och kliar loss håret på huvudet av fundering. Hur väljer man vad man vill göra? Hur vet man vad man är bra på? För en sekund sedan kollade jag in Lärarprogrammet på SU och fick lite småpanik. 7-11 terminer, allt är teoretiskt och man blir inte ens civilingenjör av det. Then what's the point? En sak är jag bra på: språk. En annan sak jag är bra på: allt som inte är teoretiskt. Och den kombinationen leder till reseledare, flygvärdinna and so on. Men tänk om det inte passar mig och jag blir missnöjd med mitt val. Som alla andra gånger det handlat om studier. Önskar väldigt ofta att någon bara ska säga åt mig vad jag ska göra, att någon ska stödja mig hela vägen och vara min högra hand i allt som har med skola och jobb att göra. Så att jag slapp känna mig så ensam därute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0