coldplay - don't panic

Allt sedan november har jag vaknat av att larmet går och en chock slår mig från ingenstans - vart ska jag vara idag? Skola, jobb, match, har jag försovit mig eller somnade jag innan träningen?

Häromnatten sov jag k.u.n.g.l.i.g.t. Vaknade inte en endaste gång av något (förrutom runt halv 8 av kaffebryggare och syskon då) och det mest underbara i det hela var väl att jag vaknade vetandes att jag inte behövde röra mig någonstans förrän sent på kvällen. En fri morgon för första gången på länge. Knäckemackor, oboy och äpplen till frulle.

Och oj vad jag drömde. Inte nog med att det var sommar, jag badade dessutom. Jag var visst en erfaren simhopperska som kunde göra sånna där fina volter och dyka djupt. Lustigt nog något jag alltid drömt om att lära mig en dag. Synd att jag är en så dålig simmare som lärde sig dyka som 7-åring och simma som 14-åring.

Coldplay - Don't panic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0