i valet och kvalet


Jag älskar när man är på de sista sidorna av en grymt bra och spännande bok och det enda man vill är att läsa ut den. Samtidigt hatar jag det för det betyder ju bara att boken tar slut och spänningen med den. Inte nog med det. Det är dessutom omöjligt att välja en bok ur högen i bokhyllan som toppar känslan man just haft med den förra boken. Som en pojkvän, favorittrosorna eller älsklingspennan som försvann och ingen kan ersätta den till fullo på ett tag. Men jag har löst det! Jag har listat ut hur man tar sig runt bokproblemet. Man börjar helt enkelt på en ny bok efter att ha läst hälften av den andra så hinner man inte tänka på att boken tar slut när man ändå håller på med en annan samtidigt. Haha! Så lurigt.

Kommentarer
Postat av: pytt

Risken är ju att man slutar läsa den första boken och glömmer plocka upp den, dock..

2011-03-09 @ 00:10:26
URL: http://pytt.it
Postat av: A

Där är vi olika serru :)

2011-03-09 @ 00:21:05
URL: http://airwayfever

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0