sometimes i feel like throwing my hands up in the air

Ungefär såhär sliten ser jag ut varje dag numera. Det som de flesta kallar "the naked truth" är för mig vardag i påklätt tillstånd. Det känns att jag kämpat och slitit i fyra månader och haft alla typer av bollar i lyften på en och samma gång. Inte förän för cirka tre veckor sen har jag börjat känna av slitet. Ryggen, magen, knäna och för att inte tala om nacken som bara ger mig dagliga huvudvärk. Är det såhär att vara vuxen, säger jag upp mig och begär att man skickar tillbaks mig till blöjtiden, tack.

Och med alla de där bollarna i luften, i rosa och rött och svart och grått, försummar jag det viktigaste jag har i livet just nu. Våra scheman krockar nog mer än vad vissa skulle klara av, en gång i veckan har blivit standard och då bara för att se ett avsnitt av något på tv och sen bums i säng. Men det har fört med sig småsmå bra saker. Söta sms, extra mycket mys framför tvn, mera ta-vara-på-tiden-stunder. Hur mycket tur har inte jag, så säg?

Dock lyckas jag smita iväg, bort från verklighetsvärlden och in till någon slags annan verklighet där bara jag och vad jag vill existerar. Jag lever lite på det de dagar saker och ting känns upp och ner (allt för ofta).

Djupt andetag, brukar jag säga.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2011-07-13 @ 03:10:02
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0