Gåtornas palats

Under sommarens fyra dygn i Kroatien hade jag äran att läsa och läsa ut Dan Browns debutroman 'Gåtornas palats (engelsk titel: Digital Fortress, ISBN 91-0-010716-6). Jag totalt slukades av boken, och precis med de andra två böckerna jag läst ('Da Vinci-koden' och 'Änglar och Demoner') kunde jag inte släppa ifrån mig den och levde mig helt in i händelserna. Något Brown är riktigt bra på är att fånga läsaren direkt från början. Den är spännande från början till slut.

Om ni gillar Dan Browns övriga verk, lär ni knappast bli besvikna på denna. Det gäller att vara openminded och inte helt bry sig om realiteten och istället svepas med i spänningen Brown är så bra på att skapa.

Nu ska jag krypa i säng med 'I cirkelns mitt' i famnen och ser fram emot att se 'Den förlorade symbolen' kommer ut i liten pocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0