pengafrågan

Ibland undrar jag hur det kommer sig att de pressar oss studenter på pengar konstant, oss som är den delen av befolkningen med minst inkomst. Har vi någon inkomst, får det inte vara någon hög inkomst heller - om man inte vill ha CSN på halsen som kommer kräva en på pengar istället för att vara det företaget som ska hjälpa studenten med pengar. Och vad tror de här politikerna att de kan göra för att hjälpa oss, ge oss mer pengar? Göra saker gratis? Folk blir ju missnöjda hur det än vrids och vänds. Jag är 21 år, bor hemma, mitt rum är lika stort som vårt gamla badrum och jag har räkningar jag i veckan kommer att bli påmind om att betala. Så säg mig, CSN, Vänstern, Högern och allt vad fanken det finns - vad ska ni göra för att hjälpa mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0