jag har ändå inget viktigt för mig

Jag har köpt en dagbok. För 43e gången kanske. Men den kostade 20:- och jag kände hur gärna jag ville skriva hemligheter, sådana jag inte vågar dela med mig av till andra. Sådant som känns som en spark i magen, tankar jag gärna delar med mig av men inte förmår mig.

Saker som att jag saknar min bästavän. Bästavännen jag saknat i ett år nu, glidit ifrån men inte insett det förrän nyligen.

Saker som att jag inte tror att jag har en framtid där jag är just nu, att det krävs ett helt liv innan jag inser 'vad jag vill bli när jag bli stor.'

Saker som att jag känner mig ensam i en värld full av människor, full av vänner, full av bekanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0