airwayfever with fever


Att gå från jag-har-för-mycket-att-göra-om-dagarna till att somna sent, vakna sent, kolla på tv och rulla tummarna har ändrat mitt humör totalt. Jag är asocial (trots att jag borde göra tvärtom om jag önskar sysselsättning), smådepp och känner för att göra ingenting. Det enda som lockar är sängen, värmeljus, chips och te och jag vill mer än gärna stänga av mobilen och låtsas för en stund att jag inte har någon. Kolla på serier, knarka nässpray och redigera höstbilder.

Som (o)tur är har jag ett jobbpass på mitt gamla jobb imorgon. De borde inte hoppas på för mycket dock, jag är nollställd på alla sätt och vis och går dit mest för min egen sysselsättning och för att tvinga mig själv att kliva upp tidigt och vända tillbaks på dygnet. Så kanske man kommer på fötter igen.

Undrar även om det var okej att skälla ut kärringar på CSN och säga att de behandlar en orättvist, slänga på luren och börja stortjuta. Och sedan ångra det hela och gråta lite till. De skyller på regeringen och riksdagen och hoppas att det ska få mig att hålla tyst, men hur hjälper det mig att få studiemedel? Ska jag snacka med Reinfeldt? Sverigedemokraterna kanske vill hjälpa mig?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0