jag föredrar sömnlöshet

Tänk att jag helt glömde bort att kolla på klockan och mitt i mitt tv-tittande började jag inse att jag är för trött för att sitta uppe såhär sent. Allt bara av att kolla på klockan. Det känns som att jag vissa kvällar önskar att jag var sömnlös och kunde tillbringa hela nätterna åt att tänka och grubbla och se på serier istället för att få en god natts sömn. Sova kan man göra på dygnet försöker jag övertyga mig själv om.

Men nätter är den enda tiden på dygnet man kan vara för sig själv helt och hållet. Jag älskar det. Ingen som ber om något, frågar något, behöver något, ringer, smsar. Det är bara jag, soffan, tvn, datorn och alla filtar jag kan hitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0